Najlepsze zapięcia rowerowe

Najlepsze zapięcia rowerowe

Nie każdy z nas ma możliwość pozostawienia roweru w bezpiecznym miejscu jakim jest garaż. Jazda do pracy, na uczelnię czy gdziekolwiek indziej wiąże się z koniecznością pozostawienia roweru na dłuższy czas, przywiązanego i odsłoniętego; licząc również na niepokój, który powoduje, że musimy go opuścić.

Aby dać nam trochę więcej spokoju, niektórzy eksperci przetestowali różne rodzaje zamków, wybierając kilka opcji, ale jako faworyt ze względu na swoje zalety i cenę, na Kłódka Rixowa.

Dlaczego blokada rowerowa?

Bardzo proste, unikniesz niezadowolenia. Bez względu na to, jak tani mamy rower, jego utrata oznacza utratę pieniędzy i konieczność zainwestowania w nowy.

Wybór dobrego miejsca parkingowego nie zawsze jest łatwy, zdarzają się momenty, kiedy nie mamy innego wyjścia i rower jest niestety narażony. Parkowanie na ulicy jest zwykle normalne, nie wszystkie miejsca są bezpieczne, nie każda pora dnia jest najlepsza i potrzebujemy roweru, aby był tam, kiedy go szukamy.

Zwykle wybór zamka traktujemy lekko, ale pamiętaj, że ten, kto kradnie rower, kwestia zamków jest czymś, co zostało bardzo dobrze zbadane. Wie, który mechanizm najłatwiej naruszyć, który materiał można przeciąć, który rower jest bezpiecznie zamocowany, a który nie.Często zdarza się znaleźć tylko przednie lub tylne koło przypięte do kłódki.

Niektórzy szukają miejsc, gdzie jest dużo zaparkowanych rowerów, bo czują się bezpieczniej. Nie ma znaczenia, czy jeden, czy dwadzieścia, jeśli nie jest dobrze ubezpieczony, jest łatwym łupem.

Musimy zainwestować w dobry zamek, pomyślmy, że za te pieniądze oszczędzimy sobie nieprzyjemności, konieczności ponownego zainwestowania w kolejny rower i pozostania na piechotę.

zalecenia

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy wiedzieć, jest to, że zamki różnią się kształtem i wystarczy na nie spojrzeć, aby je rozpoznać, niektóre z nich to:

  • The cienkie spirale, są zwykle najczęściej używane i najłatwiejsze do naruszenia. Niektórzy używają ich jako blokady akcesoriów, do trzymania kasku lub innego akcesorium rowerowego. Możemy uczynić je bardziej bezpiecznymi, zmieniając system zamykania, ale daj spokój, mając możliwość wyboru innych…
  • The grube spirale, to ulepszona wersja cienkich cewek, ale równie wrażliwa. Przydają się, gdy rower ma być luzem przez krótki czas i w zasięgu naszego wzroku, np. gdy jesteśmy przy drinku, zobacz go z okna baru.
  • kłódki okrągły lub kwadratowy, są trwale przymocowane do ramy i umożliwiają zablokowanie tylnego koła. Ta blokada nie służy do mocowania roweru do stałego elementu i wiąże się z przenoszeniem określonego ciężaru na rowerze. Przydają się również wtedy, gdy zamierzamy zostawić rower sam sobie na krótki czas, na przykład w celu załatwienia sprawunki, zakupu itp.
  • On pyton stawowy, już poprawia poziom bezpieczeństwa, ponieważ jego zewnętrzna osłona jest sztywna, a linka wewnętrzna wykonana jest ze stali. Jest przenośny, ale waży więcej. Problem z tymi zamkami polega na tym, że długość jest ograniczona, jeśli rower jest zbyt daleko od słupka, nie będzie przydatny. Nie jest nienaruszalny, można go ciąć, ale trwa to znacznie dłużej.
  • Zamek widelec lub w kształcie litery Umimo swojej sztywności umożliwiają przypięcie roweru do stałych elementów. Można go przenosić w samym stelażu podczas chodzenia, choć jest trochę ciężki. Jest jednym z najbezpieczniejszych, ponieważ nie łamie się dłutem, potrzebna jest piła lub młotek, a złamanie go zajmuje trochę czasu.
  • The łańcuch deltyJest to jeden z najbezpieczniejszych systemów i przez to jeden z najdroższych. Są ciężkie, ale pozwalają zaparkować rower w dowolnym miejscu i masz pewność, że z nim na miejscu nigdzie nie pojedziesz.
  • składanieTo tak, jakby mieć kombinację łańcucha delta i zamka w kształcie litery U, ale to nie czyni go bezpieczniejszym, a raczej zamek, który zapewnia nam wysokie bezpieczeństwo, podobnie jak inne.
  • The blokady dysków nie są one ważne dla wszystkich rowerów. Aby móc korzystać z tego typu blokad musimy mieć rower wyposażony w hamulce tarczowe. Zwykle są one używane w motocyklach bardziej niż w rowerach, ponieważ nie przywiązując roweru do żadnego słupka, nie jesteśmy zwolnieni z kradzieży roweru nawet z założoną blokadą. Mogą stanowić alternatywę dla wzmocnienia innych zamków.

Do rozważenia

Oprócz rodzaju blokady, którą wybierzemy, musimy wziąć pod uwagę inne czynniki, które mają związek z otoczeniem, w którym zostawiamy rower, czasem, w którym zostawiamy go samego i porą dnia. Te pytania dadzą nam wskazówkę, jakiego poziomu bezpieczeństwa potrzebujemy i jaki rodzaj zamka kupić.

Jeśli mamy mówić o środowiskach, to miejsca, w których rower jest najbardziej narażony, to zwykle te, w których z góry wiadomo, że kradzieże są częste, jeśli nie mamy wiedzy, pomyślmy na odwrót, najbezpieczniejsze są te obszary które mają monitoring lub nawet niektóre zamknięte obszary mieszkalne. Obszary wiejskie i drogi to zazwyczaj strefy niskiego zagrożenia; podczas gdy istnieją obszary miejskie, takie jak kampusy uniwersyteckie, które w zależności od napływu będą mniej lub bardziej niebezpieczne.

Obliczenie czasu jest bardzo proste, im dłużej rower jest sam i im mniej jest widoczny, tym większe bezpieczeństwo blokady. Jeśli dodamy do tego wiele godzin postoju plus strefę wysokiego ryzyka, bez wahania musimy zaopatrzyć się w kłódkę o maksymalnym poziomie bezpieczeństwa.

Jeśli chodzi o pory dnia, noc zawsze gra przeciwko, bo ciemność niesie ze sobą pewien współudział i anonimowość. Podobnie jak w poprzednim punkcie, jeśli zamierzamy zostawić rower w niebezpiecznym terenie, na wiele godzin w samotności, a nawet w nocy; Albo dostaniemy bardzo dobrą kłódkę zabezpieczającą, albo będziemy mieli gwarancję kradzieży.

Aby zrekompensować pracę kłódek, możemy wykonać dodatkowe czynności, które zapewniają bezpieczeństwo, takie jak zawsze dobre przypięcie roweru do ramy; jeśli okolica nie jest zbyt bezpieczna, zabierz ze sobą wszystko, co da się wyjąć z roweru; A jeśli chcesz mieć więcej spokoju lub Twój rower jest bardzo drogi, możesz dokupić dwa zamki.

rixow

Jest to zamek łańcuchowy typu delta, będący jednym z najbezpieczniejszych. Ogniwa są bardzo grube, około 6 mm, wykonane ze stali i pokryte osłoną zapobiegającą rysowaniu ramy roweru.

Elastyczny łańcuch pozwala nam przywiązać rower do dowolnego słupka, otwarta blokada ma łącznie około 1 metra, dzięki czemu można przywiązać do dwóch rowerów tym samym zamkiem.

Jest trochę ciężki do noszenia przy prawie 750 gramach, ale warto. Ideałem jest noszenie go w torbie, ponieważ ruchem i ciężarem zamka możemy uderzyć się w siebie lub uderzyć w rower; Jeśli chcemy go zabrać przywiązanego do obrazu, musimy upewnić się, że jest dobrze przymocowany.

Zamknięcie odbywa się za pomocą 5-cyfrowej kombinacji, unikając dodatkowych kluczy, ale odwołując się do naszej dobrej pamięci. Możemy zmieniać kombinację cyfr tyle razy, ile chcemy i przynosić odpowiednie instrukcje.

Jest to dobra blokada w zależności od rodzaju posiadanego roweru, jeśli nasz rower jest bardzo drogi, być może lepiej zaopatrzyć się w nieco droższą i bardziej wyrafinowaną blokadę, bo choć jest bezpieczna, to nie należy do najbezpieczniejszych, jakie można dostać.

Będąc mocnym i wytrzymałym, nie będzie tak łatwo naruszyć ścinaniem w biały dzień na mniej lub bardziej uczęszczanym obszarze. Jego użycie nie jest zalecane, jeśli zamierzamy zostawić rower związany na noc iw miejscu o małym natężeniu ruchu.

W przypadku, gdy chcemy zahaczyć łańcuch między szprychami roweru lub pod siodełkiem, łańcuch wraz z zapięciem może być nieco szeroki i niewygodny w zakładaniu.

Kryptonit Mini 7 + Flex

Oprócz zamków w kształcie litery „U”, które, jak wspomnieliśmy wcześniej, są jednymi z najbezpieczniejszych; Wspiera ją marka Kryptonite, będąca synonimem jakości i bezpieczeństwa w produkcji wszelkiego rodzaju kłódek.

Wykonane z hartowanej stali o grubości 13 mm, ponad dwukrotnie większej niż kłódka Rixow i zgodne z najgrubszymi kłódkami. Szerokość i długość jego widelca to 8,3 x 17,8 cm, co w połączeniu z obrotem o 360º pozwala na bezproblemową regulację kąta blokowania i przypięcie roweru do dowolnego słupka.

Kiedy go nie używamy, możemy go przesuwać na kierownicy, ponieważ jest wyposażony w podpórkę do umieszczenia blokady i utrzymania jej w miejscu. Chodzi o to, aby blokada nie podskakiwała ani nie kołysała się z boku na bok, ale na niektórych kierownicach mocowanie nie pasuje prawidłowo i może być niewygodne. Ponadto waga kierownicy wzrośnie o około 1,4 kg, ponieważ tyle waży zamek, który jest nawet jednym z najcięższych.

Do tego wydania dołączona jest również giętka linka (grubość 1 cm i długość 1,20 m), którą możemy wykorzystać jako dodatkowe zabezpieczenie, spinając koło z kłódką.

Jest to idealna kłódka do przypięcia roweru na długi czas, niezależnie od tego, czy teren jest zajęty, czy nie i o każdej porze dnia. Klucz główny ma wbudowaną lampkę, dzięki czemu możemy zobaczyć zamek w przypadku ciemności; Posiada również dwa zapasowe kluczyki.

Abus Granit-54 X-Plus

Abus to kolejna uznana marka w produkcji kłódek. Granit 54 X plus może być podobny do Kryptonite ze względu na swój kształt, chociaż jest nieco droższy. Pod względem zabezpieczeń nie różni się od pozostałych zamków w kształcie litery „U”, są one bardzo wytrzymałe i mogą posłużyć do zablokowania roweru na długie godziny w dowolnym miejscu io każdej porze dnia.

Do wyboru mamy alternatywne wymiary 30 x 10,8 cm lub 23 x 10,8 cm, przy czym w obu przypadkach ich grubość wynosi 11 mm. Należy pamiętać, że jak wszystkie kłódki tego typu waży, a ta w szczególności, ponad 1,5 kg. Jest pokryty gumą, aby chronić ramę roweru, chociaż nie jest to bardzo gruba powłoka, ale zapewnia pewną ochronę ramy i szprych koła.

Chociaż zamknięcie jest paraboliczne, aby ułatwić otwieranie, część zamknięcia jest nieco szersza i bardziej masywna, co utrudnia obracanie, gdy jest przystosowane do wiązania. Ma też możliwość transportu go na podporze, punkt za i przeciw, z jednej strony możemy go ustawić w miejscu, które nie będzie przeszkadzać, ale musimy liczyć się z tym, że prawie półtora kilograma ciężar zostanie przyłożony do tego obszaru.

Kłódka zawiera dwa klucze i kartę kodową, aby móc poprosić Arbus o dodatkowy klucz, na wypadek, gdybyśmy byli bardzo nieświadomi i zgubili oba klucze.

rybak

Jest to zamek składany, który również zapewnia wysoką ochronę, chociaż w porównaniu do zamków w kształcie litery U jest mniejsza. Jego długość wynosi 85 cm i składa się do około 25 cm do przechowywania.

Zawiera wspornik z paskami na rzepy, aby móc go transportować i zapobiec jego otwarciu podczas podróży. System taśm nie zapobiega przesuwaniu się kłódki podczas chodzenia, a z biegiem czasu mają one tendencję do łatwiejszego niszczenia niż inne podpory. Jest to dość lekki zamek w porównaniu do innych, waży około 1 kg.

Zawiasy kłódki są bardzo wytrzymałe, ale przy pewnym poświęceniu jej zamek można złamać. Nie jest to alarm dla nieuzyskania zamka, tylko że jego użycie jest bardziej wskazane w obszarach o pewnym natężeniu ruchu, w których złodziej nie ma wszystkich wygód, aby robić swoje.

mpteck

Ma długość 1 metra i grubość 15 mm, będąc typu grubych spiralnych kłódek. Stalowa linka jest pokryta gumą, aby zapobiec uszkodzeniu roweru podczas użytkowania.

Choć nie należy to do najbezpieczniejszych, warto zostawić rower związany, gdy załatwimy sprawunki lub wypijemy drinka na małym tarasie. Jeśli mamy zamek, który zapewnia nam maksymalne bezpieczeństwo, możemy użyć Mpteck jako dodatkowego zamka do zabezpieczenia gumek lub kierownicy.

W zestawie ze wspornikiem do transportu. Po zwinięciu zajmuje bardzo mało miejsca i jest bardzo lekki. Jest to kłódka, której koszt jest mniejszy niż 10 euro, przy czym niektóre z jej materiałów nie mają dobrego wykończenia; śruby mocujące wspornik z czasem mogą zardzewieć, jeśli są wielokrotnie wystawiane na działanie deszczu lub wilgoci.